23 lutego 2014

waniliowe kluseczki z lemon curd


Najlepsze smaki dzieciństwa!!! Kto z Nas takich nie ma? :) Dzisiaj postanowiłam połączyć pyszne kluseczki waniliowe, które przygotowywała mi moja babcia, z kremem lemon curd, który jest odkryciem smakowym mojego dorosłego życia :) Bardzo delikatne kluseczki i wyrafinowany smak cytryn, pyszne odświeżające połączenie :)


Skład:
* podane ilości pozwalają na przyrządzenie 2 porcji

na kluseczki:
1 serek homogenizowany 200g ( ja używam Rolmlecz)
1 jajko
7 łyżek mąki pszennej
szczypta soli

na lemon curd:
sok z 3 cytryn
2 jajka
2 żółtka
200 g cukru
100 g masła
skórka otarta z jednej cytryny
2 łyżki ekstraktu waniliowego


A tak to się robi:
  1. Do garnuszka wybijamy jajka i żółtka, dodajemy cukier, otartą skórkę oraz ekstrakt waniliowy - roztrzepujemy trzepaczką. Wyciskamy sok z trzech cytryn i łączymy go z jajkami. Stawiamy miksturę na delikatnym gazie i cały czas mieszamy ( ja używam trzepaczki, trzeba cały czas pilnować sos, ponieważ bardzo łatwo się przypala ). Czekamy aż krem zacznie się gotować, w tym czasie w oddzielnym naczyniu roztapiamy masło. Krem powinien zacząć lekko gęstnieć, dodajemy do niego masło i podgrzewamy jeszcze 3 minuty. Ostatecznie gdy sos ma konsystencję kiślu, przekładamy go do słoiczków (po wystygnięciu jeszcze zgęstnieje). Można go przechowywać w lodówce do tygodnia. Z tej ilości składników wychodzą mi 3 malutkie słoiczki takie jak na zdjęciu.
  2. Serek homogenizowany wykładamy do miseczki, dodajemy jajko i szczyptę soli - roztrzepujemy widelcem. Do masy serowej dokładamy kolejno po 1 łyżce mąki, za każdym razem energicznie mieszamy. Ciasto musi mieć zwartą konsystencję (ciągnącą ale nie lejącą), na wrzącą osoloną wodę kładziemy je łyżką. Kluseczki są gotowe gdy tylko wypłyną na powierzchnię wody.
Na talerz wykładamy 2-3 łyżki schłodzonego lemon curd, na sos układamy kluseczki, posypujemy odrobiną skórki startej z cytryny. Świetne danie śniadaniowe!!!

Smacznego!!!
Basia

2 komentarze: